Kako pojednostaviti nabavku i servisiranje opreme za kancelarijsku štampu
Predstavljen je savremeni sistem održavanja štampača, fotokopir-aparata i ostalih multifunkcijskih uređaja koji ugovornim organima pojednostavljuje procese javnih nabavki te donosi uštede i do 40% na godišnjem nivou
Izdvojeno iz prezentacije Branislava Javorca, predstavnika ALF-OM Banja Luka
Časopis Javne nabavke, br.17 decembar 2021
Priredila: Azra Islamagić Mulahmetović
Lančana poskupljenja nova su iskušenja pred kojima su se našli ugovorni organi u Bosni i Hercegovini, a pitanje potrošnje javnog novca i osiguravanja svih potrepština za funkcioniranje javnih ustanova, institucija, organa, postaje još složenije. Uz ionako kompliciran i nedovoljno definiran sistem javnih nabavki, ugovorni organi i ponuđači uzajamnim snagama morat će iznalaziti nova rješenja na relaciji ponuda – potražnja.
Poslovna politika i praksa kompanije ALF-OM d.o.o. Banja Luka pravi je pozitivni primjer ponuđača koji nudi najbrža i najekonomičnija rješenja, ne samo za potrebe javne nabavke nego i za kompletno bosanskohercegovačko tržište.
Uspjeh višedecenijskog poslovanja temelji se na poslovanju koje započinje prodajom, iznajmljivanjem ili održavanjem opreme, ali predanost klijentima nikada ne prestaje.
Stalnim usavršavanjem svojih uposlenika i postavljanjem visokih standarda u poslovanju, ALF-OM je izgradio svoju reputaciju na tržištu kao siguran izbor u poslovnim rješenjima, računarskoj i biroopremi, kao i servisnim uslugama.
Ozbiljan pristup ove uspješne domaće firme ogleda se i u omogućavanju stalne profesionalne nadogradnje svih uposlenika, a među kojima je ponuđač koji je stekao najviše certifikata iz oblasti javnih nabavki, Branislav Javorac, direktor sektora za javne nabavke ICT rješenja ALF-OM d.o.o.
Svoje dugogodišnje iskustvo podijelio je s praktičarima javnih nabavki tokom velikog godišnjeg završnog seminara „Javne nabavke u praksi“, održanog od 16. do 18. decembra 2021. godine u Hotelu Neptun u Dubrovniku, kada je održao prezentaciju o temi Uštede prilikom nabavke tonera, servisiranja i opreme za kancelarijsku štampu.
Tokom prezentacije predstavljen je savremeni sistem održavanja štampača, fotokopir-aparata i ostalih multifunkcijskih uređaja koji ugovornim organima pojednostavljuje procese javnih nabavki te donosi uštede i do 40% na godišnjem nivou.
JN ČASOPIS: Šta je to što ALF-OM d.o.o. izdvaja od konkurencije?
JAVORAC: Odnos prema klijentu i kompletna ponuda koja obuhvata prodaju, najam i servisiranje kopir-aparata, štampača, biroopreme, računara i softvera, odnosno najpametnijih softverskih rješenja kancelarijskog poslovanja, sve do hibridne pošte, digitalnog marketinga i varijabilne pošte – kovertiranja.
Preduzeće ALF-OM nastalo je 1980. i od samog početka fokus nam je vrhunska usluga u oblasti servisa i održavanja kancelarijske opreme. Naša misija je veoma jasna – zadovoljiti zahtjeve i olakšati poslovanje naših korisnika kroz najviši kvalitet servisnih usluga.
Cilj je ponuditi kompletnu uslugu, od početka do kraja. Od prodaje kao početka, preko održavanja, do nadogradnje ili zamjene kada za takvo nešto dođe vrijeme. Ovo je kružni proces i upravo zbog toga naš angažman nikada ne prestaje, zbog čega se neprestano usavršavamo i stremimo perfekciji.
JN ČASOPIS: Iz Vašeg iskustva, koje su to poteškoće i problemi s kojima se susreću ugovorni organi prilikom nabavke opreme za štampu, kao i potrošnog materijala?
JAVORAC: Prvenstveno želim da u ime kompanije ALF-OM d.o.o., kao i u svoje ime, zahvalim što ste nam omogućili da u predivnoj atmosferi grada Dubrovnika i Hotela Neptun održimo navedenu prezentaciju.
Za nas je to samo još jedna potvrda da je ZAMM ubjedljivo najkvalitetnija agencija u BiH, koja nesebično stoji na usluzi kako ugovornim organima tako i ponuđačima i koja nam zaista ostavlja prostor za razmjenu znanja, ideja i iskustava.
Prisustvo na seminarima koje organizujete u potpunosti nam omogućuje da se upoznamo s potrebama i problemima ugovornih organa koji čine preko 80% naših klijenata.
U vezi s Vašim pitanjem, minimalno 90% zaposlenih u svim ugovornim organima, svakodnevno se u svom procesu rada susreće sa štampanjem raznovrsnih dokumenata. Činjenice pokazuju da za jedan odštampani list ugovorni organ mora da provede minimalno tri javne nabavke, i to:
- nabavku opreme,
- nabavku potrošnog materijala (tonera), kao i
- nabavku usluga servisiranja koje se, po svojoj specifičnosti, svrstavaju u sam vrh najkomplikovanijih nabavki.
Od tri navedene nabavke, kao najkomplikovanija nabavka izdvaja se nabavka tonera. Prema važećem Zakonu o javnim nabavkama BiH, rješenjima Kancelarije za razmatranje žalbi, prosto je nemoguće izvršiti nabavku originalnog i kvalitetnog potrošnog materijala.
Tenderskom dokumentacijom i njenom specifikacijom mora se omogućiti ponuda ekvivalenata, što ugovornom organu stvara ogromne probleme prilikom štampe, kao i ogromne troškove poslovanja.
To se ispoljava tako da se ugovornim organima od ponuđača isporučuje neadekvatan potrošni materijal koji ne ispunjava specifikacije tražene tenderskom dokumentacijom, a što je prosto nemoguće dokazati.
Sve navedeno dovodi do loše štampe dokumenata, toneri ne odštampaju broj stranica koji je zahtijevan tenderskom dokumentacijom, skraćuje se vijek trajanja uređaja za štampu, gubi se pravo garancije na uređaj, povećavaju se troškovi servisiranja, kao i komplikacije u samom radu i izvršavanju svakodnevnih zadataka ugovornih organa.
JN ČASOPIS: Koji faktori utječu na cijenu štampanja dokumenata?
JAVORAC: Malo ko uzima u obzir da je proizvod svakog uređaja za štampu upravo odštampan list i jedino mjerilo troškova štampe je upravo to. Faktori koji utiču na cijenu odštampanog lista su cijena potrošnog materijala (tonera), cijena rezervnih dijelova, cijena usluge servisiranja, cijena uređaja podijeljena s brojem odštampanih listova.
Još jednom želim da naglasim da je jedino mjerilo troška štampe CIJENA ODŠTAMPANOG LISTA. To je najbitnije što ugovorni organi prilikom nabavke navedenoga trebaju da vrednuju. Dokaz tome je i mišljenje Agencije za javne nabavke BiH, kao i Revizija institucija na svim nivoima u Bosni i Hercegovini, koji upravo na to obraćaju pažnju.
Ugovorni organi koji nisu svoje nabavke organizovali na takav način, susreću se s velikim i neplaniranim troškovima.
JN ČASOPIS: Seminari u organizaciji ZAMM media CONSULTING-a pružaju više jer je cilj oficijelnog i slobodnog programa interakcija i razmjena iskustava. Vi ste u tokom prezentacije, predstavili dva modela javnih nabavki koja se odnose na uređaje za kancelarijsku štampu. Podijelite te ideje i informacije i s čitateljima časopisa Javne nabavke?
JAVORAC: ALF-OM d.o.o. jedina je kompanija, ne samo u BiH nego i u regionu, koja uspješno posluje više od 40 godina u oblasti prodaje i servisiranja opreme i uređaja za štampu. Poslovanje 80 stalno uposlenih radnika, od kojih je više od 40 stručno osposobljenih i sertifikovanih servisera (svakodnevno raspoređenih diljem BiH), organizovano je kroz poslovne jedinice smještene u Sarajevu i Banjoj Luci.
S ovakvom organizacijom tržišta možemo ponuditi najsavremeniji i najkvalitetniji nivo usluga, pa smo tako prvi u našoj zemlji ponudili jedan od modela usluga, i to prije mnogo godina, a to je usluga iznajmljivanja uređaja za štampu, gdje korisnik, odnosno ugovorni organi, nemaju izdvajanja sredstava za nabavku opreme, nabavku potrošnog materijala, nabavku rezervnih dijelova i usluga servisiranja.
Kako smo u proteklom periodu izvršili obuku i sertifikaciju naših servisera za 90% proizvođača opreme koja je prisutna na našem tržištu, sa zadovoljstvom mogu da predstavim novi sistem usluga.
U pitanju je potpuno održavanje uređaja za štampu koji su u vlasništvu ugovornog organa, gdje ugovorni organ uslugu plaća po odštampanom listu, a u cijenu su uračunati svi troškovi, kompletan potrošni materijal, svi rezervni dijelovi i usluge servisiranja. Svi troškovi su planirani i, umjesto tri-četiri nabavke, u ovom slučaju sve se završava samo s jednim ugovorom.
JN ČASOPIS: Koje su to najbitnije pogodnosti za ugovorne organe prilikom korištenja usluga potpunog održavanja uređaja za štampu?
JAVORAC: Glavna i osnovna prednost odnosi se na uštede finansijskih sredstava, što je kod većine ugovornih organa s kojima smo potpisali predmetne ugovore dosegla i procenat od čak 40%. Uzimajući u obzir da posjedujemo vozni park od 40 servisnih vozila, rok odziva na servisnu intervenciju na području Sarajeva i Banje Luke je, u prosjeku, dva sata.
Na svim drugim lokacijama širom BiH četiri sata, što ugovornim organima omogućuje poslovanje sa zanemarivim periodom zastoja štampe.
U sklopu ugovora, a u zavisnosti od potreba ugovornog organa, omogućili smo i 24/7 servisnu podršku, kao i zamjenske uređaje. Time problemi koji se odnose na štampu dokumenata jednostavno postaju prošlost. U prilog navedenome govori i činjenica da smo u proteklom periodu potpisali više od 120 ugovora.
ALF-OM d.o.o. u naredna tri mjeseca provodi akciju besplatnog ICT konsaltinga. Svim zainteresovanim ugovornim organima nudi besplatnu analizu troškova štampe. Ovim putem pozivamo ugovorne organe da iskoriste ovu priliku, da iskažu interesovanje i kontaktiraju nas putem telefona 051 334 940 ili 065 699 722, ili putem e-mail adrese branislav.javorac@alf-om.com.
Mi čvrsto stojimo iza svake naše ponude, vi olakšajte sebi posao i snizite troškove štampe!
Branislav Javorac, predstavnik ALF-OM d.o.o Banjaluka, tokom velikog godišnjeg završnog seminara „Javne nabavke u praksi“, održanog od 16. do 18. decembra 2021. godine u Hotelu Neptun u Dubrovniku, dodijelio je vrijedne nagrade najsretnijim učesnicima – LG TV 55″, mobitel Samsung A2 i Smart Watch.