• 0Shopping Cart
ZAMM MEDIA CONSULTING | SARAJEVO KONSALTING CENTAR
  • ZAMM CONSULTING
    • O Nama
    • Usluge
    • Projekti
    • Misija
    • Javne Nabavke
    • Javno privatno partnerstvo
  • POSLOVNA LITERATURA
    • Preporučujemo
    • Novo
    • Akcija
  • ČASOPIS JAVNE NABAVKE
    • Godišnja pretplata za stručni časopis JAVNE NABAVKE + CD
    • Tema
    • Korisno
    • Intervju
    • Pitanja i Komentari
  • SEMINARI I EDUKACIJE
    • Aktuelno
    • Registracija
    • Arhiva
    • Forum javnih nabavki
  • BIZNIS VIJESTI
    • BiH
    • Regija
    • Svijet
    • Blog
    • Nije sve u poslu
  • ZAMM SPORT
    • Pozitivna Strana Sporta
    • ZAMM Tim
    • AFA
  • KONTAKT
  • Menu
republika hrvatska

Zakon o javnoj nabavi Republike Hrvatske (21.12.2016.)

26/03/2019/in BiH, ČASOPIS JAVNE NABAVKE, Korisno /by Azra Islamagić

NN 120/2016 (21.12.2016.), Zakon o javnoj nabavi

HRVATSKI SABOR

2607

Na temelju članka 89. Ustava Republike Hrvatske, donosim

ODLUKU

O PROGLAŠENJU ZAKONA O JAVNOJ NABAVI

Proglašavam Zakon o javnoj nabavi, koji je Hrvatski sabor donio na sjednici 9. prosinca 2016.

Klasa: 011-01/16-01/63

Urbroj: 71-06-01/1-16-2

Zagreb, 13. prosinca 2016.

Predsjednica
Republike Hrvatske
Kolinda Grabar-Kitarović, v. r.

ZAKON O JAVNOJ NABAVI

DIO PRVI
OSNOVNE ODREDBE

GLAVA I.
OPĆE ODREDBE

 

POGLAVLJE 1.

PREDMET, PRAVNI AKTI EUROPSKE UNIJE, POJMOVI I NAČELA

Predmet
Članak 1.

(1) Ovim Zakonom utvrđuju se pravila o postupku javne nabave koji provodi javni ili sektorski naručitelj, ili drugi subjekt u slučajevima određenim ovim Zakonom, radi sklapanja ugovora o javnoj nabavi robe, radova ili usluga, okvirnog sporazuma te provedbe projektnog natječaja.

(2) Javna nabava u smislu ovoga Zakona je nabava putem ugovora o javnoj nabavi robe, radova ili usluga koje nabavlja jedan ili više naručitelja od gospodarskih subjekata koje su ti naručitelji odabrali, bez obzira na to jesu ili roba, radovi ili usluge namijenjene javnoj svrsi.

(3) Sastavni su dio ovoga Zakona:

1. Prilog I. Popis državnih tijela i tijela središnje državne uprave

2. Prilog II. Popis djelatnosti u graditeljstvu

3. Prilog III. Popis vojne opreme (A) i popis proizvoda koje nabavljaju javni naručitelji u području obrane (B)

4. Prilog IV. Zahtjevi vezani uz alate i uređaje za elektroničko zaprimanje ponuda, zahtjeva za sudjelovanje, zahtjeva za kvalifikaciju te planova i projekata u projektnim natječajima

5. Prilog V. Sadržaj obavijesti javne nabave

6. Prilog VI. Sadržaj dokumentacije o nabavi u vezi s elektroničkom dražbom

7. Prilog VII. Tehničke specifikacije

8. Prilog VIII. Obilježja objava

9. Prilog IX. Sadržaj poziva na dostavu ponude, na sudjelovanje u dijalogu ili na potvrdu interesa sposobnim natjecateljima

10. Prilog X. Društvene i druge posebne usluge

11. Prilog XI. Popis međunarodnih društvenih konvencija i konvencija o zaštiti okoliša

12. Prilog XII. Registri.

(4) Skraćeni naziv ovoga Zakona je ZJN 2016.

Pravni akti Europske unije
Članak 2.

Ovaj Zakon sadržava odredbe koje su u skladu sa sljedećim aktima Europske unije:

1. Direktivom 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o javnoj nabavi i o stavljanju izvan snage Direktive 2004/18/EZ (SL L 94, 28. 3. 2014.), kako je posljednje izmijenjena Delegiranom uredbom Komisije (EU) 2015/2170 оd 24. studenoga 2015. o izmjeni Direktive 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća u vezi s pragovima primjene za postupke dodjele ugovora (SL L 307, 25. 11. 2015.)

2. Direktivom 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o nabavi subjekata koji djeluju u sektoru vodnog gospodarstva, energetskom i prometnom sektoru te sektoru poštanskih usluga i stavljanju izvan snage Direktive 2004/17/EZ (SL L 94, 28. 3. 2014.), kako je posljednje izmijenjena Delegiranom uredbom Komisije (EU) 2015/2171 оd 24. studenoga 2015. o izmjeni Direktive 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća u vezi s pragovima primjene za postupke dodjele ugovora (SL L 307, 25. 11. 2015.)

3. Direktivom Vijeća 89/665/EEZ od 21. prosinca 1989. o usklađivanju zakona i drugih propisa u odnosu na primjenu postupaka kontrole na sklapanje ugovora o javnoj nabavi robe i javnim radovima (SL L 395, 30. 12. 1989.), kako je posljednje izmijenjena Direktivom 2014/23/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o dodjeli ugovorā o koncesiji (SL L 94, 28. 3. 2014.)

4. Direktivom Vijeća 92/13/EEZ od 25. veljače 1992. o usklađivanju zakona i drugih propisa o primjeni pravila Zajednice u postupcima nabave subjekata koji djeluju u sektoru vodnoga gospodarstva, energetskom, prometnom i telekomunikacijskom sektoru (SL L 76, 23. 3. 1992.), kako je posljednje izmijenjena Direktivom 2014/23/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o dodjeli ugovorā o koncesiji (SL L 94, 28. 3. 2014.)

5. člancima 2., 12. i 13. Direktive 2009/81/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009. o usklađivanju postupaka nabave za određene ugovore o radovima, ugovore o nabavi robe i ugovore o uslugama u području obrane i sigurnosti koje sklapaju javni naručitelji ili naručitelji te izmjenama i dopunama Direktiva 2004/17/EZ i 2004/18/EZ (SL L 216, 20. 8. 2009.), kako je posljednje izmijenjena Uredbom Komisije (EU) 2015/2340 оd 15. prosinca 2015. o izmjeni Direktive 2009/81/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u vezi s pragovima primjene za postupke dodjele ugovora (SL L 330, 16. 12. 2015.).

Pojmovi
Članak 3.

Pojmovi u smislu ovoga Zakona imaju sljedeća značenja:

1. aktivnosti središnje nabave su aktivnosti koje se kontinuirano provode u jednom od sljedećih oblika:

a. stjecanje robe ili usluga namijenjenih naručiteljima, ili

b. sklapanje ugovora o javnoj nabavi ili okvirnih sporazuma za radove, robu ili usluge namijenjene naručiteljima

2. dinamički sustav nabave je sustav koji se uspostavlja i vodi kao potpuno elektronički proces, a koristi se za nabavu uobičajenih predmeta nabave koji su opće dostupni na tržištu te je otvoren svim gospodarskim subjektima koji ispunjavaju kriterije za kvalitativni odabir tijekom cijelog razdoblja njegova trajanja

3. dokumentacija o nabavi je bilo koji dokument koji je izradio naručitelj ili na koji naručitelj upućuje, a u kojemu se opisuju ili određuju elementi nabave ili postupka, uključujući poziv na nadmetanje, tehničke specifikacije, opisnu dokumentaciju, predložene uvjete ugovora, formate dokumenata koje podnose natjecatelji ili ponuditelji, informacije o općim primjenjivim obvezama te svu dodatnu dokumentaciju

4. država članica je država članica Europske unije

5. e-Certis je internetsko spremište potvrda, elektronički sustav Europske komisije koji sadržava bazu podataka o dokazima koji se dostavljaju u postupcima javne nabave te tijelima nadležnim za njihovo izdavanje u državama članicama

6. elektronička dražba je elektronički proces provedbe dijela postupka koji se ponavlja, u kojem se predstavljaju nove cijene, izmijenjene naniže, ili nove vrijednosti određenih elemenata ponude te koji omogućava rangiranje ponuda pomoću automatskih metoda ocjene, a odvija se nakon početne potpune ocjene ponuda

7. elektroničko sredstvo je elektronička oprema za obradu (uključujući digitalno sažimanje) i pohranu podataka koji se šalju, prenose i primaju žičanom vezom, radiovezom, optičkim ili drugim elektromagnetskim sredstvima

8. gospodarski subjekt je fizička ili pravna osoba, uključujući podružnicu, ili javno tijelo ili zajednica tih osoba ili tijela, uključujući svako njihovo privremeno udruženje, koja na tržištu nudi izvođenje radova ili posla, isporuku robe ili pružanje usluga

9. inovacija znači implementaciju novog ili značajno poboljšanog proizvoda, usluge ili procesa, uključujući, ali ne ograničavajući se na procese proizvodnje, građenja ili izgradnje, nova metoda stavljanja na tržište ili nova metoda organizacije u poslovnoj praksi, organizacije radnog mjesta ili vanjskih odnosa među ostalim s ciljem pomaganja rješavanja društvenih izazova ili kao potpora strategiji Europa 2020. za pametan, održiv i uključiv rast

10. jedinstveni rječnik javne nabave (Common Procurement Vocabulary – CPV) je jedinstveni klasifikacijski sustav nomenklatura koji se primjenjuje u postupku javne nabave te koji osigurava istovjetnost s ostalim postojećim nomenklaturama, a utvrđen je Uredbom (EZ) br. 2195/2002 Europskog parlamenta i Vijeća o Jedinstvenom rječniku javne nabave (CPV), kako je posljednje izmijenjena Uredbom (EZ) br. 596/2009.

11. natjecatelj je gospodarski subjekt koji je zatražio poziv ili je pozvan na sudjelovanje u ograničenom postupku, u natjecateljskom postupku uz pregovore, u pregovaračkom postupku bez prethodne objave, natjecateljskom dijalogu ili partnerstvu za inovacije

12. nepravilna ponuda je svaka ponuda koja nije sukladna dokumentaciji o nabavi, ili je primljena izvan roka za dostavu ponuda, ili postoje dokazi o tajnom sporazumu ili korupciji, ili nije rezultat tržišnog natjecanja, ili je naručitelj utvrdio da je izuzetno niska, ili ponuda ponuditelja koji nije prihvatio ispravak računske pogreške

13. neprihvatljiva ponuda je svaka ponuda čija cijena prelazi planirana, odnosno osigurana novčana sredstva naručitelja za nabavu ili ponuda ponuditelja koji ne ispunjava kriterije za kvalitativni odabir gospodarskog subjekta

14. neprikladan zahtjev za sudjelovanje je svaki zahtjev za sudjelovanje koji je dostavio gospodarski subjekt kod kojeg postoje osnove za isključenje iz postupka javne nabave ili koji ne ispunjava kriterije za odabir gospodarskog subjekta propisane dokumentacijom o nabavi

15. neprikladna ponuda je svaka ponuda koja nije relevantna za ugovor o javnoj nabavi jer bez značajnih izmjena ne može zadovoljiti potrebe i zahtjeve naručitelja propisane dokumentacijom o nabavi

16. okvirni sporazum je sporazum između jednog ili više naručitelja i jednog ili više gospodarskih subjekata čija je svrha utvrđivanje uvjeta pod kojima se dodjeljuju ugovori tijekom određenog razdoblja, posebno u pogledu cijene i, prema potrebi, predviđenih količina

17. oznaka je svaki dokument, potvrda ili certifikat kojim se potvrđuje da određeni radovi, proizvodi, usluge, procesi ili postupci zadovoljavaju određene zahtjeve

18. pomoćne aktivnosti nabave su aktivnosti koje obuhvaćaju pružanje podrške aktivnostima nabave, pogotovo u obliku:

a. tehničke infrastrukture koja naručiteljima omogućuje dodjelu ugovora o javnoj nabavi ili sklapanje okvirnih sporazuma za radove, robu ili usluge, ili

b. savjeta o pripremi ili provođenju postupaka javne nabave, ili

c. pripreme i upravljanja postupcima javne nabave u ime i za račun određenog naručitelja

19. Portal javne nabave je internetska stranica središnjeg tijela državne uprave nadležnog za politiku javne nabave

20. pisan iskaz je svaki iskaz koji se sastoji od riječi ili brojeva koji se mogu čitati, umnožavati i naknadno slati, uključujući informacije koje se prenose i pohranjuju elektroničkim sredstvima

21. podugovaratelj je gospodarski subjekt koji za ugovaratelja isporučuje robu, pruža usluge ili izvodi radove koji su neposredno povezani s predmetom nabave

22. ponuditelj je gospodarski subjekt koji je dostavio ponudu

23. posao znači rezultat visokogradnje ili niskogradnje uzet u cjelini koji je sam po sebi dovoljan da ispuni gospodarsku ili tehničku funkciju

24. profesionalni propust je postupanje gospodarskog subjekta protivno propisima iz područja prava koje uređuje obavljanje njegove djelatnosti, prava okoliša, socijalnog i radnog prava, uključujući kolektivne ugovore, a osobito obvezu isplate ugovorene plaće, prava tržišnog natjecanja, prava intelektualnog vlasništva te postupanje protivno pravilima struke

25. projektni natječaj je postupak koji omogućava naručitelju stjecanje, uglavnom u području prostornog planiranja, arhitekture, inženjerstva ili obrade podataka, plana ili projekta koji je odabrao ocjenjivački sud nakon provedenog natjecanja s dodjelom nagrada ili bez dodjele nagrada

26. pružatelj usluga nabave je gospodarski subjekt koji nudi pomoćne aktivnosti nabave na tržištu

27. sigurnosno osjetljiva oprema, sigurnosno osjetljivi radovi i sigurnosno osjetljive usluge jesu oprema, radovi i usluge za sigurnosne potrebe, koje uključuju, zahtijevaju ili sadržavaju klasificirane podatke

28. sektorske djelatnosti su djelatnosti iz dijela trećeg glave I. poglavlja 3. ovoga Zakona

29. središnje tijelo za nabavu je naručitelj koji obavlja aktivnosti središnje nabave, a može obavljati i pomoćne aktivnosti nabave

30. treća država je svaka država koja nije država članica Europske unije

31. ugovaratelj je gospodarski subjekt s kojim je naručitelj sklopio ugovor o javnoj nabavi ili okvirni sporazum

32. ugovor o javnoj nabavi je naplatni ugovor, sklopljen u pisanom obliku između jednog ili više gospodarskih subjekata i jednog ili više naručitelja, čiji je predmet izvođenje radova, isporuka robe ili pružanje usluga

33. ugovor o javnoj nabavi radova je ugovor čiji je predmet:

a. izvođenje ili projektiranje i izvođenje radova vezanih uz jednu ili više djelatnosti u smislu Priloga II. ovoga Zakona, ili

b. izvođenje ili projektiranje i izvođenje posla, ili

c. realizacija posla u skladu sa zahtjevima koje je odredio javni naručitelj koji ima odlučan utjecaj na vrstu ili projektiranje posla

34. ugovor o javnoj nabavi robe je ugovor čiji je predmet kupnja, leasing, najam, zakup ili kupnja na otplatu, s mogućnošću ili bez mogućnosti kupnje robe, a koji može obuhvaćati postavljanje i instalaciju robe kao sporedni predmet

35. ugovor o javnoj nabavi usluga je ugovor čiji je predmet pružanje usluga osim onih iz točke 33. ovoga članka

36. valjana ponuda je svaka ponuda koju je pravodobno podnio ponuditelj koji nije isključen iz postupka javne nabave i ispunjava kriterije za odabir gospodarskog subjekta te koja nije nepravilna, neprihvatljiva ili neprikladna

37. vojna oprema je oprema posebno izrađena ili prilagođena za vojne potrebe i namijenjena za upotrebu kao oružje, streljivo ili vojni materijal, uključujući bilo koji njezin dio, sastavnicu ili sklop, a osobito oprema koja je navedena u Prilogu III. A ovoga Zakona

38. zahtjevi za oznaku su zahtjevi koje određeni radovi, proizvodi, usluge, procesi ili procedure moraju ispuniti da bi dobili dotičnu oznaku

39. životni vijek znači sve uzastopne ili međusobno povezane faze, uključujući potrebno istraživanje i razvoj, proizvodnju, trgovinu i njezine uvjete, prijevoz, korištenje i održavanje tijekom postojanja proizvoda ili radova ili pružanja usluge, od stjecanja sirovina ili generiranja resursa do odlaganja, uklanjanja i završetka usluge ili upotrebe.

 

KOMPLETAN ZAKON O JAVNIM NABAVAMA REPUBLIKE HRVATSKE PREUZMITE NA LINKU. 

Tags: hrvatska, javne nabave, preuzmi, zakon o javnim nabavkama
Podijeli na:
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on Google+
  • Share on Linkedin
Preporučujemo
DKOM Goran Matešić: Možda izgleda kao da nema sustava, da smo svi korumpirani, ali...
Istrazivanje trzista definicija Istraživanje tržišta u javnim nabavkama, značaj i rezultati
INTERVJU Nikos Manolopoulos: Slijedi izrada pet standardnih modela tenderske...
kriteriji ugovor Praktična provjera kvalifikacione sposobnosti ponuđača
consulting Nabavka konsultantskih usluga
seminar pravo vlasnistva Izjava o ispunjenosti uslova iz člana 50. tačke e) (Tehnička i profesionalna sposobnost u postupku nabavke usluga)

FACEBOOK:

ONLINE SHOP

  • Komentar zakona o javnim nabavkama 199.00KM
  • 101 presuda suda bih iz oblasti javnih nabavki s komentarom 101 presuda Suda BiH iz oblasti javnih nabavki sa komentarom 90.00KM – 190.00KM
  • pretplata za casopis SUPER PONUDA Pretplata za 2021.+CD Ugovori u postupcima javnih... 310.00KM 220.00KM
  • Pretplata na časopis "Javne Nabavke" za 2018. godinu 199.00KM 99.00KM
  • POSEBNA PONUDA ZA PRETPLATNIKE ČASOPISA JAVNE NABAVKE 299.00KM
  • Pretplata na časopis "Javne Nabavke" 199.00KM
  • TAKTIKE PREGOVARANJA 235.00KM 140.40KM
  • ERVIN KRESEVLJAKOVIC POSEBNA PONUDA ZA PRETPLATNIKE ČASOPISA JAVNE NABAVKE 219.00KM
  • STRUČNI ČASOPIS JAVNE NABAVKE 199.00KM

O NAMA

ZAMM media CONSULTING d.o.o. je društvo za izdavalaštvo, promet, usluge i savjetovanje sa sjedištem u Sarajevu. Firma je osnovana 2007. godine.

Zamm.ba je web stranica koja potencijalnim korisnicima omogućava pristup bogatoj biblioteci sa raznim naslovima vezanim za radne odnose, ekonomiju i računovodstvo, literaturu iz oblasti javnih nabavki i ostalu literaturu koja državnim službenicima ali i uposlenima u privatnom sektoru olakšava poslovanje.

Facebook Stranica

Online Shop

  • Komentar zakona o javnim nabavkama 199.00KM
  • 101 presuda suda bih iz oblasti javnih nabavki s komentarom 101 presuda Suda BiH iz oblasti javnih nabavki sa komentarom 90.00KM – 190.00KM
  • pretplata za casopis SUPER PONUDA Pretplata za 2021.+CD Ugovori u postupcima javnih... 310.00KM 220.00KM

KONTAKT

Branislava Đurđeva broj 18
71000, Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Facebook: www.facebook.com/pg/jn.strucnicasopis/

Email: info@zamm.ba

Web: https://zamm.ba

Telefon: +387 33 554-731

Fax: +387 33 554-756

© 2018 ZAMM MEDIA | Dizajn: Digital PR
ZAMM mC u finalu Fair Play lige zamm mc ajn AJN uz punu podršku EU, USAID-a i GIZ-a predstavio projekte za unaprijeđenje...
Scroll to top