• 0Shopping Cart
ZAMM MEDIA CONSULTING | SARAJEVO KONSALTING CENTAR
  • ZAMM CONSULTING
    • O Nama
    • Usluge
    • Projekti
    • Misija
    • Javne Nabavke
    • Javno privatno partnerstvo
  • POSLOVNA LITERATURA
    • Preporučujemo
    • Novo
    • Akcija
  • ČASOPIS JAVNE NABAVKE
    • Godišnja pretplata za stručni časopis JAVNE NABAVKE + CD
    • Tema
    • Korisno
    • Intervju
    • Pitanja i Komentari
  • SEMINARI I EDUKACIJE
    • Aktuelno
    • Registracija
    • Arhiva
    • Forum javnih nabavki
  • BIZNIS VIJESTI
    • BiH
    • Regija
    • Svijet
    • Blog
    • Nije sve u poslu
  • ZAMM SPORT
    • Pozitivna Strana Sporta
    • ZAMM Tim
    • AFA
  • KONTAKT
  • Menu

Istraživanje tržišta u javnim nabavkama

21/02/2019/in BiH, ČASOPIS JAVNE NABAVKE, Tema /by Azra Islamagić

Usvajanjem Nacrta ZIDZJN istraživanje tržišta i u BiH postat će obaveza ugovornih organa *** Pod pojmom ispitivanja treba razlikovati izviđanje i istraživanje tržišta

Piše: Amela Karić 

Istraživanju tržišta u polju javnih nabavki do sada se veoma malo ili nije skoro nikako poklanjala pažnja. Istraživanje tržišta javnih nabavki predstavlja instrument za poticanje konkurentnosti. Nažalost, samo mali broj ugovornih organa vrši istraživanje prije objavljivanja postupka javne nabavke. Zbog svega toga, postavlja se pitanje je li objavljena procijenjena vrijednost realna ili ne za konkretnu predmetnu nabavku. Navedeno govori da samo neistraživanje tržišta dovodi do toga da se narušava osnovni princip najefikasnijeg korištenja javnih sredstava. Upravo tako ugovorni organi plaćaju robu/usluge/radove po znatno višoj cijeni, a sve to na kraju plaćaju porezni obveznici.

Stoga, istraživanje tržišta je itekako važan korak koji prethodi pokretanju samog postupka javne nabavke. Na istraživanje tržišta se gleda kao na kočničara samog postupka javne nabavke, odnosno kao na dodatni teret na već potencijalno kompleksne i duge postupke. Međutim, u stvarnosti, prethodna analiza tržišta mogla bi ugovornim organima donijeti značajne uštede.

U narednom periodu i u Bosni i Hercegovini istraživanje tržišta će biti obaveza ugovornih organa. Isto je definirano u članu 5. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama BiH, koji će u dogledno vrijeme i stupiti na snagu.

Prije pokretanja postupka javne nabavke ugovorno tijelo provodi provjeru tržišta u svrhu pripreme nabavke i informiranja privrednih subjekata o svojim planovima i zahtjevima u vezi s nabavkom. U tu svrhu ugovorno tijelo može tražiti ili prihvatiti savjet neovisnih stručnjaka, nadležnih tijela ili sudionika na tržištu. Taj savjet može se koristiti u planiranju i provedbi postupka nabavke, pod uvjetom da ne dovodi do narušavanja tržišne konkurencije te da ne krši načelo zabrane diskriminacije i transparentnosti.

 

Način provođenja ispitivanja tržišta

Ispitivanje i analiza tržišta je proces prikupljanja, sistematizacije, analize i interpretacije podataka s ciljem informiranja o stanju i kretanjima na tržištu koja mogu utjecati na postupak nabavke.

Pod pojmom ispitivanje tržišta trebamo razlikovati izviđanje tržišta i istraživanje tržišta. Osnovna razlika je u načinu rada, sistematici i detaljnom pristupu. Izviđanje tržišta je sporadično prikupljanje informacija, a istraživanje je sistemski uređeno, plansko i stalno odvijanje aktivnosti.

 Izviđanje tržišta se može obavljati putem:

  • telefona – jedna od glavnih prednosti ovakve vrste ispitivanja je relativno lagana dostupnost ispitanika i velika brzina prikupljanja podataka. Ne postoje troškovi putovanja, međutim, telefonski razgovor je manje osoban i može se ograničiti na način da ispitanik prekine razgovor,
  • interneta – relativno brz i jeftin način prikupljanja podataka (cjenovnici ponuđača, Portal javnih nabavki, internet-stranice drugih naručilaca, internet-stranice nadležnih institucija za objavu relevantnih informacija o tržišnim kretanjima…),
  • posjete sajmu – posjetu sajmu treba temeljito pripremiti. Iz stručnog časopisa i sajamskih kataloga istraživač tržišta nabavke može saznati ko sudjeluje na sajmu, s kakvim asortimanom roba, raspored raznih stručnih i poslovnih manifestacija na sajmu, raspored štandova i slično. Na temelju navedenoga pravi se plan posjeta pojedinim izlagačima i pojedinim manifestacijama. Na kraju, nakon povratka sa sajma, sređuju se prikupljeni materijali te se adekvatno arhiviraju, sastavljaju se izvještaji koji se dostavljaju potrebnim službama nabavke i službama organizacije.
  • informacija drugih ugovornih organa i slično.

 

VEZANI ČLANCI: Josip Jakovac o Nacrtu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavama

                                                                  Supsidijarna primjena Zakona o upravnom postupku u pravnoj zaštiti

 

Kompletan tekst pročitajte u printanom izdanju časopisa “Javne nabavke”. [wpforms id=”2882”]

Tags: amela karic, casopis javne nabavke, istrazivanje trzista, novi broj casopisa, zakon o javnim nabavkama
Podijeli na:
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on Google+
  • Share on Linkedin
Preporučujemo
SEMINAR / 21-23. mart DUBROVNIK: Elektronske ponude u postupcima javnih nabavki
Ilma Mehić-Jusufbašić: URŽ funkcionira dobro, spreman je za primjenu izmjena i dopuna ZJN
seminar pravo vlasnistva Izjava o ispunjenosti uslova iz člana 50. tačke e) (Tehnička i profesionalna sposobnost u postupku nabavke usluga)
Održana promocija knjige "Ugovori u postupcima javne nabavke"
Javne nabavke u praksi LJETNI SEMINAR/Javne nabavke u praksi 22-24.07.
zalbeni postupak Žalba u postupcima javnih nabavki u BiH i njena usporedba...

FACEBOOK:

ONLINE SHOP

  • Komentar zakona o javnim nabavkama 199.00KM
  • 101 presuda suda bih iz oblasti javnih nabavki s komentarom 101 presuda Suda BiH iz oblasti javnih nabavki sa komentarom 90.00KM – 190.00KM
  • pretplata za casopis SUPER PONUDA Pretplata za 2021.+CD Ugovori u postupcima javnih... 310.00KM 220.00KM
  • Pretplata na časopis "Javne Nabavke" za 2018. godinu 199.00KM 99.00KM
  • POSEBNA PONUDA ZA PRETPLATNIKE ČASOPISA JAVNE NABAVKE 299.00KM
  • Pretplata na časopis "Javne Nabavke" 199.00KM
  • TAKTIKE PREGOVARANJA 235.00KM 140.40KM
  • ERVIN KRESEVLJAKOVIC POSEBNA PONUDA ZA PRETPLATNIKE ČASOPISA JAVNE NABAVKE 219.00KM
  • STRUČNI ČASOPIS JAVNE NABAVKE 199.00KM

O NAMA

ZAMM media CONSULTING d.o.o. je društvo za izdavalaštvo, promet, usluge i savjetovanje sa sjedištem u Sarajevu. Firma je osnovana 2007. godine.

Zamm.ba je web stranica koja potencijalnim korisnicima omogućava pristup bogatoj biblioteci sa raznim naslovima vezanim za radne odnose, ekonomiju i računovodstvo, literaturu iz oblasti javnih nabavki i ostalu literaturu koja državnim službenicima ali i uposlenima u privatnom sektoru olakšava poslovanje.

Facebook Stranica

Online Shop

  • Komentar zakona o javnim nabavkama 199.00KM
  • 101 presuda suda bih iz oblasti javnih nabavki s komentarom 101 presuda Suda BiH iz oblasti javnih nabavki sa komentarom 90.00KM – 190.00KM
  • pretplata za casopis SUPER PONUDA Pretplata za 2021.+CD Ugovori u postupcima javnih... 310.00KM 220.00KM

KONTAKT

Branislava Đurđeva broj 18
71000, Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Facebook: www.facebook.com/pg/jn.strucnicasopis/

Email: info@zamm.ba

Web: https://zamm.ba

Telefon: +387 33 554-731

Fax: +387 33 554-756

© 2018 ZAMM MEDIA | Dizajn: Digital PR
Novac kaznenih kartona daruje “Srcu  za djecu oboljelu od raka” SEMINAR / 21-23. mart DUBROVNIK: Elektronske ponude u postupcima javnih nab...
Scroll to top