• 0Shopping Cart
ZAMM MEDIA CONSULTING | SARAJEVO KONSALTING CENTAR
  • ZAMM CONSULTING
    • O Nama
    • Usluge
    • Projekti
    • Misija
    • Javne Nabavke
    • Javno privatno partnerstvo
  • POSLOVNA LITERATURA
    • Preporučujemo
    • Novo
    • Akcija
  • ČASOPIS JAVNE NABAVKE
    • Godišnja pretplata za stručni časopis JAVNE NABAVKE + CD
    • Tema
    • Korisno
    • Intervju
    • Pitanja i Komentari
  • SEMINARI I EDUKACIJE
    • Aktuelno
    • Registracija
    • Arhiva
    • Forum javnih nabavki
  • BIZNIS VIJESTI
    • BiH
    • Regija
    • Svijet
    • Blog
    • Nije sve u poslu
  • ZAMM SPORT
    • Pozitivna Strana Sporta
    • ZAMM Tim
    • AFA
  • KONTAKT
  • Menu
javne

Kada koristiti okvirni sporazum

24/04/2019/in BiH, Pitanja i komentari /by Azra Islamagić
Okvirni sporazum definiran je odredbama članka 32. Zakona o javnim nabavama (u daljnjem tekstu: Zakon). U stavku (1) navedenog članka Zakona propisano je da se okvirni sporazum može zaključiti nakon provedenog otvorenog, ograničenog, pregovaračkog postupka s objavom obavijesti i konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda.
Izuzetno, okvirni sporazum može se zaključiti i nakon pregovaračkog postupka bez objave obavijesti nakon poništenog otvorenog ili ograničenog postupka zbog toga što nije zaprimljena nijedna ili nijedna prihvatljiva ponuda. Jedan ili više ponuditelja s kojima će biti zaključen okvirni sporazum biraju se u skladu s kriterijima za dodjelu utvrđenim u članku 64. Zakona.

Generalno, ugovorno tijelo može razmotriti dodjelu okvirnog sporazuma u situacijama kada ne može točno i precizno utvrditi količinu odnosno opseg ugovora niti može utvrditi kada će, unutar razdoblja važenja okvirnog sporazuma, točno trebati ono što je predmet okvirnog sporazuma.

Naime, okvirni sporazum podrazumijeva sporazum između jednog ili više ugovornih tijela i više dobavljača, zaključen u pisanom obliku, kojim se definiraju uvjeti pod kojim se mogu dodijeliti ugovori tijekom određenog razdoblja, u skladu s predviđenom cijenom i, gdje je moguće, predviđenim količinama. Pri tome, predmet ugovora koji se dodjeljuje i cijena su ključni elementi koji će biti određeni unutar okvirnog sporazuma za buduće ugovore.

Dakle, okvirni sporazum je ograničen ne samo u pogledu razdoblja važenja, nego takođe i u pogledu maksimalne količine ili opsega javne nabave tijekom tog vremenskog razdoblja i može se desiti da se zaključeni okvirni sporazum ”iskoristi” prije nego što vremenski istekne.

 

VEZANI ČLANCI Pregovarački postupak

 

Okvirni sporazum sam po sebi ne utvrđuje ugovor o isporuci bilo čega. On čak ne obećava da će od dobavljača biti traženo da nešto isporuči. On samo podrazumijeva da ako ugovornom tijelu bude potrebno nešto što je predmet okvirnog sporazuma, onda će ugovorno tijelo pristupiti izabranom/im dobavljaču/ima i s njim/a, na jedan od načina utvrđen člankom 32. stavak (5) Zakona, za koje se ugovorno tijelo unaprijed opredijelilo, zaključiti ugovor o isporuci određene količine/opsega onoga što je predmet okvirnog sporazuma, pod uvjetima koji su utvrđeni u okvirnom sporazumu. Uvjeti u okvirnom sporazumu se utvrđuju na temelju tenderske dokumentacije i ponude/ponuda izabranog/ih dobavljača.

Sukladno naprijed navedenom, na temelju zaključenog okvirnog sporazuma, ugovorno tijelo ima pravo da u razdoblju dok traje okvirni sporazum zaključuje pojedinačne ugovore sa izabranim ponuditeljem/ima kad god se javi potreba za predmetom okvirnog sporazuma.

Kada su u pitanju predmeti nabave za koji je okvirni sporazum dobro rješenje, okvirni sporazum se može zaključiti ako su predmet ugovora svakodnevne usluge ili potrošne robe. Primjeri svakodnevnih usluga su čišćenje uredskih prostorija ili prozora, održavanje uredske opreme, računovodstvene usluge, arhitektonske i građevinske usluge za održavanje građevina itd. Obično se okvirni sporazumi koriste za nabavu potrošne robe kao što je hrana, lijekovi, rezervni dijelovi za strojeve ili opremu itd.

Takođe, okvirni sporazum može zaključiti ako su predmet ugovora robe ili usluge čije se cijene i uslovi isporuke često mijenjaju. Tipičan primjer je opskrba gorivom ili ogrijevom.

VEZANI ČLANCI Održana promocija knjige “Ugovori u postupcima javne nabavke”

 

Nadalje, okvirni sporazum je vrlo koristan kada su predmet nabave stalne popravke ili radovi na održavanju. To su npr. farbanje uredskih prostorija, popravka i održavanje puteva itd.

Konačno, okvirni sporazum se može zaključiti kada ugovorno tijelo treba dodijeliti više identičnih ugovora u roku od jedne godine, a okvirnim sporazumom bi se omogućilo smanjenje troškova nabave.

Naime, okvirni sporazum se može razmotriti tamo gdje ugovorno tijelo treba dodijeliti nekoliko identičnih ugovora tijekom jedne godine, i okvirni sporazum bi omogućio smanjenje troškova javne nabave pošto se provodi samo jedan postupak javne nabave. U ovom slučaju, predmet okvirnog sporazuma mogu biti robe koje se smatraju trajnim sredstvima, kao na primjer auta, informatička oprema itd.

Pod “identičnim ugovorima” se podrazumijevaju ugovori koji imaju isti predmet i ne uvijek isti opseg, količinu ili mjesto isporuke, kao na primjer policijska auta gdje se mogu razlikovati broj potrebnih auta i mjesto isporuke, ali ne i tip auta koji je reguliran takvim okvirnim sporazumom.

Izvor: AJN BiH

POSEBNA PONUDA ZA PRETPLATNIKE ČASOPISA JAVNE NABAVKE

ERVIN KRESEVLJAKOVIC
Tags: agencija za javne nabavke, ajn, javne nabave, nabavka radova, nabavka robe, nabavka usluga, vrste ugovora, zakon o javnim nabavkama
Podijeli na:
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on Google+
  • Share on Linkedin
Preporučujemo
Poziv za nominaciju kandidata za prvu obuku službenika za javne nabavke
stav Sud u Bijeljini: Ponuđač predao ponudu sa lažnim podacima
Ilma Mehić-Jusufbašić: URŽ funkcionira dobro, spreman je za primjenu izmjena i dopuna ZJN
agencija za javne nabavke Preferencijalni tretman domaćeg produžen do 01. juna 2021.
agencija za javne nabavke AJN objavila prvi poziv za obuke za službenike za javne nabavke
propisi javne nabavke INTERVJU / Mersad Mujević, donedavni direktor Uprave za javne nabavke Crne Gore

FACEBOOK:

ONLINE SHOP

  • Komentar zakona o javnim nabavkama 199.00KM
  • 101 presuda suda bih iz oblasti javnih nabavki s komentarom 101 presuda Suda BiH iz oblasti javnih nabavki sa komentarom 90.00KM – 190.00KM
  • pretplata za casopis SUPER PONUDA Pretplata za 2021.+CD Ugovori u postupcima javnih... 310.00KM 220.00KM
  • Pretplata na časopis "Javne Nabavke" za 2018. godinu 199.00KM 99.00KM
  • POSEBNA PONUDA ZA PRETPLATNIKE ČASOPISA JAVNE NABAVKE 299.00KM
  • Pretplata na časopis "Javne Nabavke" 199.00KM
  • TAKTIKE PREGOVARANJA 235.00KM 140.40KM
  • ERVIN KRESEVLJAKOVIC POSEBNA PONUDA ZA PRETPLATNIKE ČASOPISA JAVNE NABAVKE 219.00KM
  • STRUČNI ČASOPIS JAVNE NABAVKE 199.00KM

O NAMA

ZAMM media CONSULTING d.o.o. je društvo za izdavalaštvo, promet, usluge i savjetovanje sa sjedištem u Sarajevu. Firma je osnovana 2007. godine.

Zamm.ba je web stranica koja potencijalnim korisnicima omogućava pristup bogatoj biblioteci sa raznim naslovima vezanim za radne odnose, ekonomiju i računovodstvo, literaturu iz oblasti javnih nabavki i ostalu literaturu koja državnim službenicima ali i uposlenima u privatnom sektoru olakšava poslovanje.

Facebook Stranica

Online Shop

  • Komentar zakona o javnim nabavkama 199.00KM
  • 101 presuda suda bih iz oblasti javnih nabavki s komentarom 101 presuda Suda BiH iz oblasti javnih nabavki sa komentarom 90.00KM – 190.00KM
  • pretplata za casopis SUPER PONUDA Pretplata za 2021.+CD Ugovori u postupcima javnih... 310.00KM 220.00KM

KONTAKT

Branislava Đurđeva broj 18
71000, Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Facebook: www.facebook.com/pg/jn.strucnicasopis/

Email: info@zamm.ba

Web: https://zamm.ba

Telefon: +387 33 554-731

Fax: +387 33 554-756

© 2018 ZAMM MEDIA | Dizajn: Digital PR
Unapređenja poslovnih pravila i funkcionalnosti sistema e-Nabavke e-nabavke elektronske ponude nabavke SEMINAR “Elektronske ponude u postupcima javnih nabavki” –...
Scroll to top