Nabavka konsultantskih usluga
Angažirajući stručnjake, ponuđači se mogu osloniti na pomoć u pripremi ponude, praćenju postupka nabavke te pri pokretanju žalbe. Konsultantske kuće ugovorni organi mogu angažirati kako bi, poštujući osnovne principe Zakona o javnim nabavkama, što preciznije načinile tehničku specifikaciju određene ponude. Precizno izrađena specifikacija jedan je od preduvjeta za uspješnu nabavku, a uspješna nabavka obaveza je svih učesnika postupka, jer samo tako krajnji korisnici neće trpjeti posljedice „obaranja tendera“
Piše: Mirnesa Mašić (časopis “Javne nabavke”, feb.2019)
Termin konsalting porijeklo vuče iz engleskog jezika – consulting i označava savjetodavca/savjetodavno. Pojednostavljeno, konsalting znači savjetovanje u određenoj oblasti, a nepisano je pravilo da konsultanti uglavnom rade samo na određenim projektima. Shodno tome, konsultantske usluge određuju se kao djelatnost čiji je osnovni cilj pomoći institucijama, odnosno firmama ili pojedincima da ostvare bolju konkurentnost ili bolje rezultate poslovanja.
Pristupajući zadatku konsultanti prodiru u srž poslovnog izazova, vrše analize te izrađuju strategiju kojom, ne gubeći vrijeme i u postavljenim rokovima, uglavnom stižu do cilja. Dakle, konsultanti se mogu posmatrati kao firme ili neovisni pojedinci koji pružaju specijalizirane usluge drugim institucijama ili firmama uz određenu finansijsku naknadu i za konkretnu oblast. Spektar konsultantskih usluga prisutnih na tržištu je veoma širok, pa tako može obuhvatiti informacione tehnologije, studije izvodljivosti, obuke, unapređenje ljudskih resursa i slično. U ovom slučaju, u nastavku, bavit ćemo se biznis-konsaltingom, odnosno konsultantskim uslugama s kojima se susrećemo u javnim nabavkama.
Uloga konsultanta može se posmatrati i iz ugla ugovornih organa i iz ugla ponuđača. Iz ugla ponuđača potrebe za njihovim angažiranjem mogu biti izazvane nedostatkom kadra ili nedovoljnom stručnošću uposlenika koji trebaju pristupiti pripremi ponude ili postupku e-Aukcije. Također, a posebno kada su u pitanju ugovori velike vrijednosti, angažiranjem konsultantskih kuća specijaliziranih za oblast javnih nabavki ponuđači se jednostavno žele osigurati i od najmanjih propusta koji ih mogu koštati diskvalifikacije ili gubljenja mogućnosti za sklapanje željenog ugovora.
U tom smislu, angažirajući provjerene stručnjake, ponuđači se mogu osloniti na pomoć u pripremi dokumentacije, odnosno ponude, praćenju postupka nabavke te pri pokretanju žalbe, odnosno primjene pravnog lijeka.
Konsultantske kuće ugovorni organi mogu angažirati kako bi, poštujući osnovne principe Zakona o javnim nabavkama, što preciznije načinile tehničku specifikaciju određene ponude, za mnoge i najvažnijeg dokumenta. Precizno izrađena specifikacija jedan je od preduvjeta za uspješnu nabavku, a uspješna nabavka obaveza je svih učesnika postupka, jer samo tako krajnji korisnici neće trpjeti posljedice „obaranja tendera“.
Međutim, konsultantske kuće vrlo često glavni su nosioci posla u projektima koji zahtijevaju ključne eksperte i bez kojih određene poslove nije moguće provesti.
Provođenje postupka nabavke konsultantskih usluga
Da bi ugovorni organi, koji su obavezni primjenjivati Zakon o javnim nabavkama, zaključili ugovor o konsultantskim uslugama, važno je skrenuti pažnju na niz odredbi iz Zakona o javnim nabavkama.
Sam Zakon o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH‟, broj 39/14) u članu 2. stav (1) tačka a) definira pojam ugovora i kaže: „Ugovor o javnoj nabavci je ugovor s finansijskim interesom koji se zaključuje u pisanoj formi između jednog ili više dobavljača i jednog ili više ugovornih organa i ima za cilj nabavku robe, usluga ili izvođenja radova u okviru značenja ovog zakona…“.
Nadalje, u istom članu u stavu (2) Zakon definira pojam ugovora o javnoj nabavci usluga i kaže: „Ugovor o javnoj nabavci usluga je ugovor o javnoj nabavci čiji je predmet nabavka usluga iz Aneksa II dio A i B, koji su sastavni dio ovog zakona”. Usluge koje su izuzete od ovog zakona navedene su u Aneksu II dio C, koji je sastavni dio ovog zakona.
Ugovorom o javnoj nabavci usluga smatra se:
– ugovor o javnoj nabavci, čiji su predmet i roba i usluge, ugovor je o javnoj nabavci usluga ako vrijednost predmetnih usluga prelazi vrijednost robe obuhvaćene tim ugovorom ili
– ugovor o javnoj nabavci, čiji su predmet usluge i radovi, ugovor je o javnoj nabavci usluga ako on uključuje i radove u smislu Aneksa I koji je sastavni dio ovog zakona, a koji su sporedni u odnosu na glavni predmet ugovora;
Ono što je bitno naglasiti jeste da Zakon o javnim nabavkama ne definira obaveznu vrstu postupka javne nabavke konsultantskih usluga, što je novina. Naime, ZJN („Službeni glasnik BiH‟, br. 49/04, 19/05, 52/05, 92/05, 8/06, 24/06, 70/06, 12/09, 60/10, 87/13 i 47/14), i to član 11. stav (2), propisivao je sljedeće: „Ugovor o pružanju konsultativnih usluga bit će dodijeljen po procedurama ograničenog postupka.“
Međutim, u Zakonu o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH‟, broj 39/14) ta odredba nije uvedena, čime je ostavljena sloboda ugovornom organu da izabere vrstu postupka za dodjelu ugovora o konsultantskim uslugama. Naravno, jedino ograničenje kojeg se dužan pridržavati ugovorni organ je ograničenje u pogledu vrijednosti nabavke, odnosno da vrstu postupaka izabere u odnosu na procijenjenu vrijednost javne nabavke konsultantskih usluga.
Osnova za nabavku konsultantskih usluga je projektni zadatak (engl. TOR – Terms of Refernce). Projektni zadatak predstavlja dokument kojim se definiraju aktivnosti koje se trebaju izvršiti, ciljevi, očekivani rezultati, eventualni rizici, potrebno osoblje, raspoloživa sredstva, vremenski period te načini izvještavanja. Naročito značajno za svaki projektni zadatak je detaljno opisati aktivnosti koje su u opisu posla ključnog osoblja (ključnih eksperata), koje treba izvršiti, te koji rezultati se očekuje nakon što ključno osoblje izvrši zadane aktivnosti.
Na osnovu pripremljenog i definiranog projektnog zadatka vrši se priprema tenderske dokumentacije za javnu nabavku konsultantskih usluga.
Članom 53. ZJN je propisano da ugovorni organ priprema TD u skladu s odredbama ovog zakona i podzakonskih akata, te da je dužan navesti potpune informacije o uvjetima i ugovoru kako bi ponuđači mogli pripremiti svoje zahtjeve za učešće ili ponudu. Tenderska dokumentacija je osnovni i najvažniji dokument u postupku javne nabavke te od sadržaja tenderske dokumentacije često zavisi i sam ishod postupka javne nabavke. Nadalje, isti član definira i poštivanje općih principa prilikom pripreme tenderske dokumentacije te se poštivanje općih principa mora osigurati i prilikom definiranja kvalifikacija i vještina zahtijevanih eksperata.
Imajući u vidu navedeno, u nastavku je dato nekoliko bitnih odrednica te primjera kako na najbolji način definirati ključne stvari u tenderskoj dokumentaciji za javnu nabavku konsultantskih usluga.
Prvi korak pri pripremi tenderske dokumentacije za javnu nabavku konsultantskih usluga je izbor vrste postupka nabavke, jer kao što je već navedeno, ne postoji ograničenje u ZJN. Izbor postupka zavisi od procijenjene vrijednosti javne nabavke.
S obzirom na to da je projektni zadatak osnov za pripremu tenderske dokumentacije, najbitniji uvjet iz projektnog zadatka, a koji se direktno prenosi u tendersku dokumentaciju, jesu kvalifikacije ključnog osoblja, odnosno ključnih eksperata. Kvalifikacije eksperata u skladu s odredbama ZJN se definiraju kao uvjet za ispunjavanje tehničke i profesionalne sposobnosti za javnu nabavku usluga. Naime, u članu 50. tačka b) Zakona o javnim nabavkama je navedeno: „Obrazovne i profesionalne kvalifikacije pružaoca usluga i/ili kvalifikacije njegovog rukovodećeg osoblja, i naročito kvalifikacije licâ koja su odgovorna za pružanje konkretnih usluga“.
Bitno je naglasiti da kvalifikacije eksperta predstavljaju kvalifikacioni uvjet i ne mogu se koristiti kao kriterij za dodjelu ugovora. To je izričito propisano članom 64. stav (3) Zakona o javnim nabavkama:„Uslovi za kvalifikaciju kandidata, odnosno ponuđača iz čl. 45. do 51. ovog zakona ne mogu biti potkriteriji za ocjenu ponuda.“
Zakonodavac je jasno propisao kriterije za dodjelu ugovora, i to članom 64. stav (1) Zakona koji glasi: „Ugovorni organ dodjeljuje ugovor na osnovu jednog od sljedećih kriterija:
a) ekonomski najpovoljnija ponuda ili
b) najniža cijena.“
VEZANI ČLANCI Nabavka seminarskih usluga
Za bolje razumijevanje definiranja uvjeta u projektnom zadatku koji se zahtijevaju za ključne eksperte, a koji se direktno prenose u tendersku dokumentaciju, te koje ključni ekspert mora ispuniti, navest ću jedan slučaj iz prakse gdje su uvjeti u projektnom zadatku za ključnog eksperta definirani na sljedeći način:
„Ekspert treba posjedovati sljedeće kvalifikacije, vještine i profesionalno iskustvo:
Kvalifikacije i vještine
– univerzitetska diploma iz oblasti prava i/ili viši akademski stepen (magisterij ili doktorat u relevantnoj oblasti ili specijalizacija u oblasti menadžmenta javnog sektora)
– poznavanje engleskog jezika
– poznavanje jednog od jezika u službenoj upotrebi u BiH
Opće profesionalno iskustvo
– 10 godina općeg profesionalnog iskustva u oblasti javne uprave/javnog sektora ili menadžmenta ljudskih resursa ili izrade propisa u oblasti uprave i državne službe ili pružanja konsultantskih usluga
– Prethodno iskustvo u realizaciji najmanje tri projekta iz oblasti reforme javne uprave/javnog sektora
Specifično profesionalno iskustvo
– 5 godina praktičnog iskustva u oblasti menadžmenta ljudskih resursa u javnom sektoru, uključujući izradu procedura u državnoj službi/javnom sektoru koje se odnose na obuku i razvoj kadrova, planiranje kadrova, razvoj karijere, upravljanje učinkom i drugim sličnim područjima
– Poznavanje sistema upravljanja ljudskim resursima u javnoj upravi zemalja članica EU i kandidatima za članstvo u EU
– Praktično iskustvo na razvoju sistema razvoja karijere zaposlenih u javnom sektoru, definiranja kontinuirane edukacije u državnoj službi u zemljama članicama EU i/ili zemljama u tranziciji
– Iskustvo na polju razvoja i procjene kapaciteta u javnoj administraciji, pružanja savjetodavnih usluga, programa tehničke pomoći i transfera znanja u oblasti javne uprave
– Iskustvo u vođenju i implementaciji projekata i programa u oblasti reforme javne uprave.“
Na osnovu definiranih uvjeta, u projektnom zadatku prilikom izrade tenderske dokumentacije i to, kao što je već navedeno u dijelu tenderske dokumentacije koji se odnosi na ispunjavanje uvjeta tehničke i profesionalne sposobnosti ponuđača, mogu se definirati dokazi u tenderskoj dokumentaciji na sljedeći način:
– Ovjerena fotokopija univerzitetske diplome iz oblasti prava i/ili viši akademski stepen (magisterij ili doktorat u relevantnoj oblasti ili specijalizacija u oblasti menadžmenta javnog sektora);
– Ovjerena izjava eksperata o poznavanju engleskog jezika ili ovjerene kopije odgovarajućih dokumenata kojima se dokazuje poznavanje engleskog jezika (diploma, certifikat, uvjerenje, potvrda). Dokaz iz prethodne tačke o stečenom akademskom zvanju kroz studij na engleskom jeziku je prihvatljiv za ugovorni organ kao dokaz o poznavanju engleskog jezika.
– Eksperti koji ne dolaze s govornog područja BiH dužni su dostaviti ovjerenu fotokopiju odgovarajućeg dokaza ili ovjerenu izjavu o poznavanju jednog od službenih jezika.
– Ovjerene fotokopije odgovarajućih dokaza o posjedovanju profesionalnog iskustva u oblasti javne uprave/javnog sektora ili menadžmenta ljudskih resursa ili izrade propisa u oblasti uprave i državne službe ili pružanja konsultantskih usluga, u trajanju od najmanje 10 godina (uvjerenja, potvrde, ugovori ili druge reference).
– Ovjerene fotokopije odgovarajućih dokaza o posjedovanju prethodnog iskustva u realizaciji najmanje tri projekta iz oblasti reforme javne uprave/javnog sektora (uvjerenja, potvrde, ugovori ili druge reference).
– Ovjerene fotokopije odgovarajućih dokaza o posjedovanju praktičnog iskustva u trajanju od najmanje 5 godina u oblasti menadžmenta ljudskih resursa u javnom sektoru, uključujući izradu procedura u državnoj službi/javnom sektoru koje se odnose na obuku i razvoj kadrova, planiranje kadrova, razvoj karijere, upravljanje učinkom i drugim sličnim područjima (uvjerenja, potvrde, ugovori ili druge reference).
– Ovjerene fotokopije odgovarajućih dokaza o poznavanju sistema upravljanja ljudskim resursima u javnoj upravi zemalja članica EU i kandidatima za članstvo u EU (uvjerenja, potvrde, ugovori ili druge reference).
– Ovjerene fotokopije odgovarajućih dokaza o posjedovanju praktičnog iskustva na razvoju sistema razvoja karijere zaposlenih u javnom sektoru, definiranja kontinuirane edukacije u državnoj službi u zemljama članicama EU i/ili zemljama u tranziciji (uvjerenja, potvrde, ugovori ili druge reference).
– Ovjerene fotokopije odgovarajućih dokaza o prethodnom iskustvu na polju razvoja i procjene kapaciteta u javnoj administraciji, pružanju savjetodavnih usluga, programa tehničke pomoći i transferu znanja u oblasti javne uprave (uvjerenja, potvrde, ugovori ili druge reference).
– Ovjerene fotokopije odgovarajućih dokaza o prethodnom iskustvu u vođenju i implementaciji projekata i programa u oblasti reforme javne uprave (uvjerenja, potvrde, ugovori ili druge reference).
Posebno je važno prilikom izrade projektnog zadatka što preciznije definirati uvjete za izbor ključnog osoblja, odnosno za konsultanta. To znači da je potrebno precizno definirati koje kvalifikacije i vještine u određenoj oblasti ključni ekspert treba posjedovati kako bi mogao izvršiti aktivnosti definirane u projektnom zadatku. Također je važno prilikom definiranja potrebne stručne spreme jasno i precizno definirati koja se tačno stručna sprema traži.
Često se u projektnim zadacima traži npr. „univerzitetski stepen akademskog obrazovanja iz oblasti prava, političkih nauka, menadžmenta, ekonomije ili srodnih disciplina“. Na osnovu takvog uvjeta dokaz u tenderskoj dokumentaciji bi glasio: „ovjerena fotokopija univerzitetske diplome iz oblasti prava, političkih nauka, menadžmenta, ekonomije ili srodnih disciplina.“. Ono što se kroz praksu pokazalo sporno jeste, kao u ovom primjeru, definiranje „srodne discipline“.
Naime, u takvom slučaju vrlo često nastaju problemi iz sljedećih razloga. Prvo, pojam „srodna disciplina“ nije definiran. Kada ponuđač priprema ponudu, vrlo teško mu je odrediti koja je to diploma koja ispunjava uvjet iz formulacije „srodna disciplina“. Ukoliko ponuđač u ponudi dostavi neku diploma koja nije navedena, a koju isti podvede pod pojam „srodna disciplina“, prilikom ocjene ponude komisija za javnu nabavku se nalazi u problemu, jer obično nije jasno kako takvu diplomu posmatrati, odnosno kako utvrditi da li ista ispunjava uvjet tražen projektnim zadatkom, odnosno tenderskom dokumentacijom. U tom slučaju svaka odluka predstavlja mogućnost za žalbeni postupak.
U prilog ovakve tvrdnje ide i Rješenje Ureda za razmatranje žalbi, broj: JN2-01.07-1.141.8/18 od 04.04.2018. godine, u kojem se, između ostalog, navodi: „Uzimajući u obzir prednje navedeni zahtjev ugovornog organa istaknut u tački 7.4.2. b1) za ključnog eksperta kojom se zahtijevala ovjerena fotokopija univerzitetske diplome, ovaj organ cijeni da je ista za predloženog stručnjaka dostavljena na strani 82. i iz iste je vidljivo da predloženi stručnjak posjeduje akademsko zvanje ekonomista – menadžer, što nije u skladu sa zahtjevom ugovornog organa istaknutim u tački 1.1.1. kojom je zahtijevao da predloženi stručnjak posjeduje akademsko zvanje iz oblasti komunikologije, odnosa s javnošću, marketinga i/ili menadžmenta.“
Iz navedenoga je jasno da ugovorni organ prilikom definiranja projektnog zadatka mora tačno znati koje kvalifikacije i vještine zahtijeva od eksperta kojeg namjerava angažirati te iste jasno i nedvosmisleno propisati.
Ponavljam, bitno je naglasiti, u skladu s odredbama Zakona o javnim nabavka, kvalifikacije eksperta se ne mogu ocjenjivati niti koristiti kao kriterij za dodjelu ugovora, već se iste postavljaju isključivo kao kvalifikacioni uvjet.
Također, prilikom pripreme tenderske dokumentacije za javnu nabavku konsultantskih usluga, pored standardnih uvjeta koji se traže, jako poželjno je tražiti tehničku i profesionalnu sposobnost ponuđača definiranu članom 50. tačka a) Zakona o javnim nabavkama: „Spisak izvršenih ugovora u skladu s članom 48. stav (2) ovog zakona, a koji su u vezi s predmetnom nabavkom, za period ne duži od tri godine ili od datuma registracije, odnosno početka poslovanja, ako je kandidat/ponuđač registriran, odnosno počeo s radom prije manje od tri godine“. To je značajno zato što se kroz spisak izvršenih ugovora i potvrde može vidjeti koliko ponuđač ima prethodnog iskustva u pružanju konkretnih konsultantksih usluga.
Prilikom definiranja tehničke i profesionalne sposobnosti treba imati u vidu i član 48. stav (2) i (3):
„(2) Ako ugovorni organ zahtijeva dokaz o uredno izvršenim ugovorima, taj dokaz podnosi se u formi spiska izvršenih ugovora uz potvrdu koju daje druga ugovorna strana o njihovoj realizaciji. U slučaju da se takva potvrda iz objektivnih razloga ne može dobiti od ugovorne strane koja nije ugovorni organ, vrijedi izjava privrednog subjekta o uredno izvršenim ugovorima, uz predočavanje dokaza o učinjenim pokušajima da se takve potvrde osiguraju.
(3) Potvrda o uredno izvršenim ugovorima mora sadržavati sljedeće podatke:
a) naziv i sjedište ugovornih strana ili privrednih subjekata;
b) predmet ugovora;
c) vrijednost ugovora;
d) vrijeme i mjesto izvršenja ugovora;
e) navode o uredno izvršenim ugovorima.“
Nadalje, treba imati u vidu i stav (7) navedenog člana: „Ako zahtijeva jedan ili više dokumenata kojim kandidat/ponuđač dokazuje tehničku i profesionalnu sposobnost, ugovorni organ dužan je u tenderskoj dokumentaciji jasno i precizno definirati te zahtjeve.“
U nastavku je dat primjer iz prakse za definiranje uvjeta tehničke i profesionalne sposobnosti za javnu nabavku konsultantskih usluga koju ponuđač treba ispuniti, a gdje je procijenjena vrijednost nabavke iznosila 300.000,00 KM:
„Uspješno realizovane ugovore, odnosno projekte koji su za predmet imali osiguranje tehničke pomoći ili pružanje konsultantskih usluga u oblasti upravljanja ljudskim resursimai/ili pripremu, organizaciju i vođenje edukacije, odnosno obuku i razvoj zaposlenih čija je ukupna vrijednost 300.000,00 KM u prethodne 3 (tri) godine“.
VEZANI ČLANCI Vrste ugovora u javnoj nabavci
Na osnovu ovako postavljenog uvjeta može se definirati i dokaz za ispunjavanje istog koji glasi:
„Spisak izvršenih ugovora (lista glavnih usluga) sa podacima o realizovanim ugovorima, odnosno projektima u posljednje 3 (tri) godine, koji se odnose na implementaciju projekata, odnosno ugovora koji su za predmet imali osiguranje tehničke pomoći ili pružanje konsultantskih usluga u oblasti upravljanja ljudskim resursima i/ili pripremu, organizaciju i vođenje edukacije, odnosno obuku i razvoj zaposlenih čija je ukupna vrijednost 300.000,00 KM.
Uz izjavu ponuđač treba osigurati potvrde o izvršenim uslugama u sklopu ugovora koju daje druga ugovorna strana, a iz kojih se vidi da je ponuđač uspješno realizovao navedene ugovore, ili, ukoliko se takva potvrda ne može dobiti iz razloga izvan kontrole ponuđača, samo uz izjavu ponuđača o izvršenim uslugama uz navođenje razloga koji su izvan kontrole ponuđača i predočenje dokaza o učinjenim pokušajima da se takve potvrde obezbijede.
Napomena: Potvrde koje izdaje druga ugovorna strana po prethodnim ugovorima se moraju odnositi isključivo na završene ugovore i iste trebaju da sadrže podatke o dužini trajanja ugovora/projekata, ukupnu vrijednost i podatke o uspješnosti/toku realizacije ugovora u završenim fazama.“
Značajno je skrenuti pažnju i na pripremu nacrta ugovora o konsultantskim uslugama, a koji čini sastavni dio tenderske dokumentacije, jer se ugovorom reguliraju međusobne obaveze i prava ugovornog organa kao naručioca usluga i ponuđača kao izvršioca usluga.
S tim u vezi, bitno je adekvatno pripremiti i nacrt ugovora o konsultantskim uslugama, koji će se nakon uspješno provedenog postupka javne nabavke potpisati i implementirati. Kako bi ugovornim organima bilo lakše pripremiti nacrt ugovora o konsultantskim ugovorima, u nastavku je dat primjer ugovora o konsultantski uslugama koji se može koristiti prilikom nabavke istih i čije odredbe se mogu, u zavisnosti od potreba ugovornog organa, prilagođavati:
_____ , ulica _____ br. _____ kojeg zastupa direktor _____ (u daljem tekstu: Naručilac) s jedne strane i
_____, ulica _____, br. _____, ID broj _____ kojeg zastupa _____ (u daljem tekstu: Izvršilac ugovora)
s druge strane zaključuju sljedeći:
UGOVOR O KONSULTANTSKIM USLUGAMA
Član 1.
(Predmet ugovora)
Predmet ovog Ugovora je nabavka konsultantskih usluga za realizaciju projekta “_____ ” a po prihvaćenoj Ponudi Izvršioca ugovora broj:_____ od _____. godine koja je sastavni dio ovog Ugovora.
Član 2.
(Obim usluga)
(1) Konsultantske usluge obuhvataju sljedeće:
–
–
–
-.
i sve druge usluge u skladu sa opisom Projektnog zadatka iz Priloga I ovog Ugovora i sadržajem Ponude Izvršioca.
Član 3.
(Cijena)
(1) Ukupna cijena usluga iz člana 2. ovog Ugovora iznosi _____ KM (slovima:_____ konvertibilnih maraka) sa porezom na dodanu vrijednost (PDV), odnosno _____ KM (slovima: _____ konvertibilnih maraka) bez poreza na dodanu vrijednost (PDV).
(2) U cijenu su uključeni svi troškovi vezani za realizaciju predmeta Ugovora, te Naručilac nema dodatnih troškova.
Član 4.
(Realizacija Ugovora)
Konsultantske usluge će biti realizirane u skladu sa Projektnim zadatkom, prihvaćenom Ponudom Izvršioca ugovora i elementima koji dodatno budu usaglašeni kroz početni izvještaj Izvršioca ugovora, a koji se podnosi na odobrenje Naručiocu na način i u vremenu koji su utvrđeni Projektnim zadatkom.
Član 5.
(Mjesto izvršenja Ugovora)
Izvršilac ugovora će uslugu pružati u Bosni i Hercegovini na lokacijama _____ utvrđenim Projektnim zadatkom, pod uslovima i na način reguliran u Projektnom zadatku, odnosno prihvaćenoj Ponudi Izvršioca ugovora.
Član 6.
(Obaveze Izvršioca ugovora )
Izvršilac ugovora je obavezan osigurati sve organizacijsko-tehničke pretpostavke za implementiranje projektnog zadatka u skladu sa zahtjevima Naručioca, i isti realizirati prema uslovima iz Projektnog zadatka i prihvaćene ponude Izvršioca ugovora.
Član 7.
(Garancija za dobro izvršenje posla)
(1) Izvršilac je obavezan dostaviti Naručiocu garanciju za dobro izvršenje posla u iznosu od (10% od vrijednosti ugovora sa uračunatim PDV-om) _____ KM (slovima: _____ konvertibilnih maraka) najkasnije 15 (petnaest) dana po potpisivanju Ugovora koja će glasiti na period od zaključenja ugovora do isteka ugovora + 30 dana.
(2) Garanciju za dobro izvršenje posla potrebno je dostaviti u formi bezuslovne bankarske garancije.
(3) Garancija za dobro izvršenje posla će služiti za pokrivanje svake štete i troškova koje Naručilac može imati ukoliko Izvršilac povredi Ugovor u periodu od zaključenja ugovora do isteka ugovora + 30 dana.
(4) Pokriće iz garancije za dobro izvršenje posla ne oslobađa Izvršioca odgovornosti sve do namirenja stvarne štete.
(5) Naručilac može u slučaju neispunjenja ili lošeg ispunjenja ugovornih obaveza od strane Izvršioca realizovati garanciju za dobro izvršenje posla, nakon što Izvršilac pisano obavijesti o propustima u realizaciji ugovornih obaveza i ostavi mu razuman rok za otklanjanje propusta.
(6) Ukoliko Izvršilac ne dostavi garanciju za dobro izvršenje posla u roku iz stava (1) ovog člana ovaj Ugovor će se smatrati apsolutno ništavim shodno članu 72. stav 4. Zakona o javnim nabavkama BiH.
Član 8.
(Sukob interesa)
Izvršilac ugovora nema pravo da zapošljava, u svrhu izvršenja ugovora o javnoj nabavci, fizička lica koja su učestvovala u pripremi tenderske dokumentacije ili su bila u svojstvu člana ili stručnog lica koje je angažovala komisija za nabavke, i to najmanje šest mjeseci po zaključenju ugovora, odnosno od početka realizacije ugovora.
Član 9.
(Način i uslovi plaćanja)
(1) Naručilac se obavezuje da će ugovoreni iznos za izvršene usluge iz člana 2. ovog Ugovora Izvršiocu ugovora isplatiti na poslovni račun broj _____ kod _____ banke .
(2) Plaćanja će biti izvršena u skladu sa dinamikom izvještavanja predviđenom projektnim zadatkom.
Član 10.
(Porezi i carine)
(1) Ukoliko Izvršilac ugovora nema sjedište u BiH, obavezan je imenovati poreskog zastupnika do momenta potpisivanja ovog Ugovora koji će u njegovo ime izvršiti obračun poreza na dodanu vrijednost (PDV) za predmetne usluge iz člana 2. ovog ugovora i preduzeti druge radnje u skladu sa članom 8. Pravilnika o registraciji i upisu u jedinstveni registar obveznika indirektnih poreza („Službeni glasnik BiH” broj 51/12 i 68/16 ).
(2) Izvršilac ugovora i imenovani poreski zastupnik iz stava (1) ovog člana obavezni su dostaviti Naručiocu svu dokumentaciju koja se nalazi u njihovom posjedu, a koja je potrebna kako bi Naručilac mogao izvršiti povrat poreza na dodanu vrijednost (PDV).
(3) Izvršilac ugovora i imenovani poreski zastupnik iz stava (1) ovog člana dužni su pružiti punu podršku svim aktivnostima Naručioca u cilju povrata poreza na dodanu vrijednost (PDV).
Član 11.
(Izvještavanje)
(1) Izvršilac ugovora će podnositi izvještaje u vremenu i na način kako je navedeno u Projektnom zadatku.
(2) Naručilac zadržava pravo da u periodu pripreme početnog izvještaja sa Izvršiocem ugovora dodatno utvrdi formu i detaljniju sadržinu pojedinih izvještaja koji se podnose u sklopu ugovora.
Član 12.
(Podugovaranje)
Izvršilac ugovora ima namjeru podugovarati prilikom izvršenja ugovora u dijelu ugovora _____ , uz prethodnu saglasnost Naručioca i uz ispunjenje ostalih zakonom predviđenih uslova za podugovaranje.
Član 13.
(Struktura Ugovora)
Ovaj Ugovor obuhvata sljedeće Priloge koji su njegov sastavni dio:
Prilog I: Projektni zadatak _____
Prilog II: Ponuda broj _____ od _____.
Član 14.
(Rješavanje sporova)
(1) Ugovorne strane se obavezuju na međusobnu komunikaciju i saradnju u obezbjeđenju uslova za realizaciji ugovora.
(2) U slučaju eventualnih nesporazuma u realizaciji, ugovorne strane će, u duhu dobrih poslovnih običaja, iste rješavati sporazumno.
(3) Ako se spor ne može riješiti sporazumno, nadležan je sud u _____.
Član 15.
(Primjena drugih pravnih propisa)
Za sve što nije regulirano ovim Ugovorom primjenjivat će se Zakon o obligacionim odnosima.
Član 16.
(Stupanje na snagu i period izvršenja ugovora)
Ovaj Ugovor stupa na snagu na dan kada ga obje ugovorne strane potpišu.
Ugovor je sklopljen na period od ____ mjeseci/godina.
Član 17.
(Završne odredbe)
Ovaj Ugovor je sastavljen u četiri jednaka primjerka, od kojih svaka ugovorna strana zadržava po dva primjerka.
U Sarajevu, dana _____ godine
Broj:
NARUČILAC: IZVRŠILAC UGOVORA:
__________________ ________________