• 0Shopping Cart
ZAMM MEDIA CONSULTING | SARAJEVO KONSALTING CENTAR
  • ZAMM CONSULTING
    • O Nama
    • Usluge
    • Projekti
    • Misija
    • Javne Nabavke
    • Javno privatno partnerstvo
  • POSLOVNA LITERATURA
    • Preporučujemo
    • Novo
    • Akcija
  • ČASOPIS JAVNE NABAVKE
    • Godišnja pretplata za stručni časopis JAVNE NABAVKE + CD
    • Tema
    • Korisno
    • Intervju
    • Pitanja i Komentari
  • SEMINARI I EDUKACIJE
    • Aktuelno
    • Registracija
    • Arhiva
    • Forum javnih nabavki
  • BIZNIS VIJESTI
    • BiH
    • Regija
    • Svijet
    • Blog
    • Nije sve u poslu
  • ZAMM SPORT
    • Pozitivna Strana Sporta
    • ZAMM Tim
    • AFA
  • KONTAKT
  • Menu

Josip Jakovac o Nacrtu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavama

04/02/2018/in ČASOPIS JAVNE NABAVKE, Intervju /by Azra Islamagić

Stručnjaci iz nekoliko različitih oblasti već duže vrijeme temeljito rade na izradi Nacrta zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavama. Prvi, konstituirajući sastanak sazvan je u Sarajevu 24. studenog 2017. godine u Službi za zajedničke poslove institucija BiH. Tada je usvojen Poslovnik o radu i utvrđena dinamika rada. Drugi sastanak održan je na Jahorini 19. i 20. prosinca 2017. godine, a okarakteriziran je kao intenzivno-radni.

Razgovarala: Azra Islamagić-Mulahmetović

Treći sastanak u periodu od 23. do 25. siječnja održan je u Konjicu, na kojem se govorilo o prijedlozima NVO-a za poboljšanje Nacrta.

O poboljšanju postojećih zakonskih rješenja i njihovom značaju razgovarali smo s Josipom Jakovcem, šefom grupe za normativno-pravne poslove u Agenciji za javne nabave BiH i predsjedavajućim radne grupe Vijeća ministara BiH za izradu Nacrta zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavama.

• Za početak, kažite nam koji je, zapravo, zadatak radne grupe?

– Radna grupa zadužena je za izradu Nacrta ZIDZJN, prema Strategiji razvoja sustava javnih nabavi u BiH 2016-2020, s ciljem postupnog usklađivanja s direktivama EU, i to 2014/24/EU i 2014/25/EU, te poboljšanja postojećih zakonskih rješenja i uklanjanja tehničkih nedostataka važećeg zakona. Ovdje isto tako treba spomenuti usklađivanje s Direktivom o pravnoj zaštiti 2007/66 EC.

• Tko su članovi radne grupe, možete li nam reći nešto više o njenom radu?

– Ovdje vam dugujem jedno pojašnjenje. Inicijalno je radna grupa, prema Nacrtu odluke o njenom osnivanju trebala biti sačinjena od predstavnika AJN, URŽ-a i DEI-a. Međutim, Vijeće ministara BiH je smatralo da radnu grupu treba proširiti. Tako su uključeni predstavnici određenih institucija BiH. Riječ je o stručnjacima iz oblasti javne nabave koji daju svoj doprinos kvaliteti teksta Nacrta ZIDZJN.

Radnu grupu, pored spomenutih predstavnika AJN-a, URŽ-a i DEI-ja, čine predstavnici Ministarstva financija i trezora, Ministarstva obrane, Ministarstva sigurnosti, Ministarstva pravde, Ministarstva civilnih poslova, Ministarstva ljudskih prava i izbjeglica, Agencije za identifikaciona dokumenta i Agencije za statistiku te Službe za zajedničke poslove institucija BiH. Nadam se da nekoga nisam izostavio.

Dakle, radna grupa ima 19 članova i prilično je velika, nije jednostavan zadatak organizirati i uskladiti njen rad. Dodatni problem je što AJN i URŽ, koji su nositelji ovoga zadatka, u proračunu nemaju sredstva za organizaciju sastanaka. Održavanje sastanka na Jahorini je osigurala Njemačka organizacija za tehničku suradnju (GIZ). Za treći sastanak učinile su to Transparency International BiH i Antikorupcijska mreža Account.

 

Izazovi i ograničenja

 

• Koji su to ključni razlozi zbog kojih BiH treba Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavama (ZIDZJN)?

– BiH je s Europskom unijom 2008. godine sklopila Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju (SSP). Time se obavezala preuzeti pravnu stečevinu EU, uključujući i legislativu koja se odnosi na javne nabave. Dakle, postoji međunarodni ugovor na temelju kojeg BiH mora transponirati propise EU o javnim nabavama u svoje zakonodavstvo.

Nadalje, Strategijom razvoja sustava javnih nabava BiH 2016-2020. godine, a to je strateški dokument koji je usvojilo Vijeće ministara BiH, predviđeno je usvajanje ZIDZJN i kao nositelji tog posla Strategijom su predviđeni AJN i URŽ.

• BiH je, nakon 2004., donijela novi Zakon o javnim nabavama 2014. godine. Koje su od tada promjene nastupile u legislativi EU o javnim nabavama i možete li ih ukratko opisati?

– EU je 2014. godine donijela Direktivu o dodjeli ugovora o koncesiji 2014/23 EU, Direktivu o nabavi za javni sektor 2014/24 EU i Direktivu o nabavi za komunalni sektor 2014/25 EU. (Zbog ustavnopravnog uređenja BiH, koncesije su u nadležnosti entiteta i županija i stoga Direktiva o dodjeli ugovora o koncesiji 2014/23 EU nije predmet naše transpozicije. Međutim, direktive za javni i komunalni sektor jesu.)

Zemlje EU su bile dužne u roku od dvije godine donijeti nove zakone o javnim nabavama koji su usklađeni sa spomenutim direktivama. Nove direktive donose ponešto fleksibilniji režim javnih nabava u EU. Glavni cilj je povećanje međutrgovinske razmjene između zemalja EU, pojednostavljenje pravila, veća fleksibilnost i pravna sigurnost. Također, cilj je i smanjenje administrativnog opterećenja i poboljšanje komunikacije između ugovornih tijela i ponuđača u postupcima javnih nabava.

• Koji su izazovi i ograničenja u radu grupe za izradu Nacrta ZIDZJN?

– Drago mi je da ste postavili to pitanje. Prvo ograničenje je to da broj odredbi koje se mijenjaju i dopunjuju ne smije prelaziti 50% ukupnog broja odredbi važećeg zakona. Dakle radna grupa morati napraviti kompromis i konsenzus koje tehničke greške u Zakonu ispraviti, koja postojeća rješenja poboljšati te koje odredbe direktiva EU o javnim nabavama iz 2014. godine prenijeti u zakonodavstvo BiH, to jest ZIDZJN.

Nacrtom ZIDZJN nije moguće ispraviti sve tehničke greške, poboljšati sva postojeća rješenja i kompletno transponirati direktive EU. Morali smo postaviti prioritete. Nadalje, direktive EU iz 2014. godine donose izvjesnu liberalizaciju propisa o javnoj nabavi, ali s obzirom na stanje javnih nabava u BiH, naša procjena je da je za neka liberalnija rješenja prerano i da bi mogla izazvati komplikacije u sustavu javnih nabava.

Naprimjer, mogućnost uvođenja trećih strana u ugovor nakon zaključenja ugovora o javnoj nabavi, što je predviđeno člankom 72. Direktive 2014/24 EU, u sada ne bi bilo dobro u BiH. Smatram da bi to otvorilo mogućnost zloupotreba i zato je zasad bolje zadržati restriktivniji pristup ovom pitanju.

Također, ekonomski najpovoljnija ponuda, kao jedini kriterij za dodjelu ugovora, ne odgovara sadašnjem stanju stvari u BiH. Nemaju sva ugovorna tijela u BiH stručne osobe za sve predmete nabave koje bi mogle razraditi ovakav kriterij u tenderskoj dokumentaciji.

 

Ozbiljan korak

 

• Možete li nam reći nešto o rješenjima koja će biti obuhvaćena Nacrtom ZIDZJN?

– O samim odredbama, kako one glase, nažalost ne mogu, jer bi to predstavljalo prejudiciranje. Rad radne grupe još nije završen i moguće je da dođe do izmjena u dosad urađenim prijedlozima. Ali, o pravcu rada i nekim okvirnim rješenjima mogu. Generalna značajka budućeg nacrta ZIDZJN bit će potpuna transparentnost javnih nabava u BiH i objavljivanja svih relevantnih informacija na jednom mjestu – Portalu javnih nabava.

Spomenimo i tržišne konzultacije ugovornih tijela s ponuđačima prije samog postupka nabave, obaveznu podjelu na lotove, što omogućuje veći pristup javnim nabavama za mala i srednja poduzeća. Istraživanje tržišta je veoma slaba točka u ciklusu javnih nabava u BiH.

• Hoće li, prema Vašim predviđanjima, ZIDZJN poboljšati stanje u javnim nabavama u BiH?

– Možda je prerano govoriti, ali bih se ipak usudio reći da će Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavama poboljšati sustav javnih nabava u BiH. Međutim, neophodno je paralelno jačati institucije i obrazovati kadrove. Zakon je jak onoliko koliko su jake institucije koje su zadužene za njegovu implementaciju. Pod tim prvenstveno mislim da se AJN BiH, koja ima 11 nadležnosti i manjak kadra i financijskih sredstava, mora omogućiti upošljavanje novih službenika te povećanje proračuna.

Također, koliko mi je poznato, URŽ u svom radu ne koristi nikakav elektronski protokol. To ima za posljedicu gubitak vremena u rješavanju žalbenih predmeta. U javnim nabavama je, možda više nego u drugim oblastima, vrijeme novac. Na koncu, neophodna je edukacija iz oblasti javnih nabava za kadrove koji rade u institucijama za provođenje zakona, kao što su sudovi, tužiteljstva i nadležne agencije.

Dakle, paralelan i sinkroniziran rad i trud na ova tri polja: Zakon – jačanje institucija – obrazovanje kadrova je ozbiljan korak ka poboljšanju sustava javnih nabava u BiH.

 

Nevladin sektor

 

• Spomenuli ste i suradnju s nevladinim sektorom u BiH. O kojim nevladinim organizacijama je riječ?

– Nevladin sektor smatramo partnerom koji može ponuditi niz kvalitetnih i konstruktivnih rješenja i možda drugačiju perspektivu u probleme. Drugi dan sastanka na Jahorini predstavnici radne grupe su imali sastanak s predstavnicima nevladinog sektora u BiH. Riječ je o Transparency Internationalu BiH, Antikorupcijskoj mreži Account, Fondu Otvoreno društvo BiH i UG Tender. Tom prilikom članovima radne grupe prezentirali su svoje prijedloge za ZIDZJN.

Dakle, predstavnici NVO imaju svoje prijedloge i radna grupa ih je naravno uzela u razmatranje. Ističem da tu ima dosta konstruktivnih rješenja. Predstavnici NVO su sudjelovali u radu radne grupe, a na trećem sastanku su razmatrani njihovi prijedlozi. Također razmatrani su i prijedlozi koji su od različitih institucija i organizacija dostavljeni radnoj grupi putem AJN.

Tags: agencija za javne nabavke, ajn, javne nabavke, josip jakovac, krz, nacrt zakona, ured za razmatranje zalbi, urz
Podijeli na:
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on Google+
  • Share on Linkedin
Preporučujemo
ajn AJN uputio poziv predavčima javnih nabavki da pristupe recertificiranju
Poziv za nominaciju kandidata za prvu obuku službenika za javne nabavke
agencija za javne nabavke AJN objavila prvi poziv za obuke za službenike za javne nabavke
DUBROVNIK (04-06.11.2021.) Seminar "Javne nabavke u praksi"
zakon o javnim nabavkama Praktična provjera kvalifikacione sposobnosti ponuđača
SEMINAR/DUBROVNIK 20.-22. 02.: Javne nabavke u praksi- E-Nabavke

FACEBOOK:

ONLINE SHOP

  • Komentar zakona o javnim nabavkama 199.00KM
  • 101 presuda suda bih iz oblasti javnih nabavki s komentarom 101 presuda Suda BiH iz oblasti javnih nabavki sa komentarom 90.00KM – 190.00KM
  • pretplata za casopis SUPER PONUDA Pretplata za 2021.+CD Ugovori u postupcima javnih... 310.00KM 220.00KM
  • Pretplata na časopis "Javne Nabavke" za 2018. godinu 199.00KM 99.00KM
  • POSEBNA PONUDA ZA PRETPLATNIKE ČASOPISA JAVNE NABAVKE 299.00KM
  • Pretplata na časopis "Javne Nabavke" 199.00KM
  • TAKTIKE PREGOVARANJA 235.00KM 140.40KM
  • ERVIN KRESEVLJAKOVIC POSEBNA PONUDA ZA PRETPLATNIKE ČASOPISA JAVNE NABAVKE 219.00KM
  • STRUČNI ČASOPIS JAVNE NABAVKE 199.00KM

O NAMA

ZAMM media CONSULTING d.o.o. je društvo za izdavalaštvo, promet, usluge i savjetovanje sa sjedištem u Sarajevu. Firma je osnovana 2007. godine.

Zamm.ba je web stranica koja potencijalnim korisnicima omogućava pristup bogatoj biblioteci sa raznim naslovima vezanim za radne odnose, ekonomiju i računovodstvo, literaturu iz oblasti javnih nabavki i ostalu literaturu koja državnim službenicima ali i uposlenima u privatnom sektoru olakšava poslovanje.

Facebook Stranica

Online Shop

  • Komentar zakona o javnim nabavkama 199.00KM
  • 101 presuda suda bih iz oblasti javnih nabavki s komentarom 101 presuda Suda BiH iz oblasti javnih nabavki sa komentarom 90.00KM – 190.00KM
  • pretplata za casopis SUPER PONUDA Pretplata za 2021.+CD Ugovori u postupcima javnih... 310.00KM 220.00KM

KONTAKT

Branislava Đurđeva broj 18
71000, Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Facebook: www.facebook.com/pg/jn.strucnicasopis/

Email: info@zamm.ba

Web: https://zamm.ba

Telefon: +387 33 554-731

Fax: +387 33 554-756

© 2018 ZAMM MEDIA | Dizajn: Digital PR
Osnovni principi javnih nabavki Pravilnik o obuci službenika za javne nabavke
Scroll to top